sobota, 29 grudnia 2012

KULINARIA. LENIWE INACZEJ

LENIWE INACZEJ :)

Widziałam już mnóstwo przepisów na leniwe. Każdy robi je inaczej. Ja dzisiaj pokażę Wam jak ja je robię a przepis przekazała mi mama, która robi je podobnie :)



SKŁADNIKI
  • 2 szklanki mąki 
  • 250 gram sera białego ( ja dodaję półtłusty :)
  • 1 jajko
  • 1 łyżka masła
  • pół szklanki ciepłej wody
WYKONANIE

  1. Mąkę sypiemy na stolnicę i robimy w niej taki a'la krater ;) do którego dodajemy ser, który następnie rozdrabniamy widelcem. Dodajemy jajko i masło. 
  2. Następnie zbieramy ze wszystkich stron mąkę nożem dodając powoli wodę tak by cała mąka zebrała skladniki. 
  3. Gdy składniki się połączą zagniatamy ciasto by było spójne i w miarę gładkie. Gdyby masa była zbyt wodnista zalecam dodanie mąki - ciasto nie będzie przyklejało się do stolnicy. 
  4. Tak wyrobione ciasto dzielimy na 2 części po czym robimy rękami "wężyka" którego następnie dzielimy na romby. To samo robimy z pozostałą częscią.
  5. Leniwe wrzucamy do gotującej się wody i gotujemy ok. 5 min. w zależności jaką miękkość chcemy uzyskać.
Leniwe możemy podawać polaną usmażoną bułką tartą i posypaną cukrem bądź powidłami.

Smacznego :)